Pijnstillers in plaats van supplementen
17 september 2020 · Conversie optimalisatie, WebsitesAls je hoofdpijn hebt, wat is dan het eerste wat je doet? Het nemen van een paracetamol of bij jezelf te rade gaan waarom je die hoofdpijn überhaupt hebt gekregen en je levensstijl daarop aanpassen?
Ondanks dat het misschien beter is om bepaalde patronen te onderzoeken en voor een duurzame oplossing te gaan (meer water drinken, beter slapen, gezonder eten) kiezen de meeste mensen toch voor de optie #1.
Ze lossen liever het probleem direct op dan dat ze gaan onderzoeken waar de pijn vandaan komt om het zo de volgende keer te kunnen voorkomen.
We leven in een 24-uurs economie en mensen hebben geen tijd. Ze hebben een probleem en willen daarvoor direct een oplossing. Niet morgen of overmorgen, nee, nu. Ze hebben geen tijd om te onderzoeken waar het vandaan komt en het aanpassen van je levensstijl is voor heel veel mensen een grote opgave.
Voedingssupplementen
Naast pijnstillers zijn er ook voeding-supplementen. Dat zijn pillen of capsules die je bijvoorbeeld dagelijks kunt nemen om tekorten in jouw voedingspatroon aan te vullen. Als je dit consistent doet, dan zul je voedingsstoffen die je misschien eerst nauwelijks binnen kreeg nu wel ontvangen.
Echter lost een voedingssupplement – ondanks de gezondheidsvoordelen – niet direct een probleem op. Ten eerste moet je het lang genoeg gebruiken en ten tweede is het maar de vraag wat de resultaten zullen zijn.
Bij een pijnstiller weet je tenminste dat het direct je problemen oplost.
Welke pijnstillers biedt jij aan?
Mensen zijn dus op zoek naar directe oplossingen voor pijnlijke problemen. Ze verkiezen pijnstillers boven supplementen. Hier liggen voor jou als ondernemer ook gigantische kansen. Weet jij welke problemen jouw klanten hebben? Biedt jij al de juiste pijnstillers aan?
Door eens goed te onderzoeken waar je klanten tegenaan lopen en te analyseren wat hun grootste problemen zijn, kun je daar met jouw product of dienst handig op inspringen.
Wat kost het meeste tijd voor jouw klant, waar zijn ze het meeste geld aan kwijt? Kun je dat voor ze oplossen? Dan heb je een pijnstiller in handen.
En: hoe groter de pijn die jouw pijnstiller oplost, des te makkelijker is het om de pijnstiller aan jouw klanten te kunnen verkopen.
Voorbeelden van pijnstillers
Een goede pijnstiller lost een directe pijn op. Hij neemt een grote frustratie weg, verkleint een groot risico of zorgt ervoor dat je meer geld overhoudt.
Een prachtig voorbeeld van een bedrijf dat een pijnstiller aanbiedt is Über. Wanneer je een taxi moest nemen in een vreemde stad wist je nooit welke taxi bedrijven betrouwbaar waren, of je de snelste route nam en of je wel een taxi kon krijgen.
Voor die problemen heeft Über een geweldige oplossing. Met de app kun je zien hoeveel taxi’s er in de buurt zijn, weet je direct hoe laat je wordt opgepikt, neem je altijd de korte route en kun je aan de hand van reviews zien of je een betrouwbare chauffeur hebt.
Zelf een pijnstiller maken
Ook jij kunt een dergelijke pijnstiller voor je klanten maken. Ben je bijvoorbeeld boekhouder, ga dan eens bij je klanten na wat ze nou echt vervelend vinden aan het doen van de administratie/boekhouding. Welke (pijnlijke) problemen ervaren ze? Misschien kun je werken met vaste prijzen of kunnen ze de bonnetjes in een bak bij jou op kantoor afgeven.
Ben je schilder? Dan zijn er ook legio mogelijkheden om jezelf als pijnstiller aan te bieden. Zo hoorde ik ooit in een lezing van Jos Burgers (aanrader voor als je to-the-point marketing advies wil!) dat er een schildersbedrijf was dat alleen nog maar ’s nachts schilderde. Geniaal. Zij deden veel klussen voor scholen. ’s nachts was er geen student aanwezig en liep niemand ze in de weg.
Ze deden hun werk sneller, hadden geen last van studenten/medewerkers en konden een premium tarief vragen omdat ze buiten reguliere tijden werken.
Problemen ontstaan en vergaan continu
Wellicht denk je, ach zo goed als elk probleem is al eens opgelost. Ik denk het niet, maar laten we stellen dat dat wel zo zou zijn. Dan nog, er ontstaan dagelijks nieuwe problemen. Kijk maar eens hoeveel nieuwe problemen zijn ontstaan tijdens de uitbraak van het corona virus in 2020.
Zo goed als iedereen heeft zijn werk- en levenswijze moeten aanpassen vanwege het virus en daardoor zijn er gigantisch veel nieuwe problemen ontstaan. Problemen waar jij – als ondernemer – op in kan spelen.
Maar niet alleen tijdens de pandemie, ook daarvoor en daarna zullen er altijd nieuwe problemen en uitdagingen zijn. Het is aan jou om op het juiste moment de pijnstiller aan te bieden.
Geef een reactie